Saturday, January 1, 2022

ආදරෙන් කියන වගනම්

 උඹට ඉක්මනින්ම මාව අමතක වෙලා යයි. කොහොමත් අළුත් එකක් සෙට්වුනාම උඹට මාව වටින එකක් නෑ කියල මම දන්නවා. ජීවිතේ මොන බාධක ආවත්, ඒවට මුහුණ දෙන හැටි උඹට ඉගැන්වුවෙ මං. යහපත් සාධාරණ විධියට ජීවිතේ බැලන්ස් කරගන්න කියල දුන්නෙ මං. එපා කියන දේ නෑහුවොත් ජීවිතෙන් පවා වන්දි ගෙවන්න වෙන හැටි උදාහරණ සහිතවම උඹට කියල දුන්නෙ මම. හම්බ වෙන රුපියලෙන් පවා වැඩක් ගන්න හැටි, තමන්ගේ ආදරණීයයන් වෙනුවෙන් කාලය ගත කරන හැටි, දවසට එක වෙිලක් හරි කාල පාඩුවෙි ඉන්න කියා දීපු හැටි, උඹට මතකද?. මතක ඇති. ඒත් දැන්මම උඹ මාව අමතක කරන්න පටන් අරන්. මම උඹට කවදාවත් කවුරුවත් කියා නො දීපු පාඩම් කියාදුන්නා. ඒකට මාත් එක්ක උඹට තරහකුත් ඇති. ඒත්  උඹ ඒව හරියට තේරුම් ගත්තද නම් කියන්න මම දන්නෑ.මම කලේ ඒ හැම එකකින්ම උඹට මොනම  විධියකින් හරි පුංචි හෝ පාඩමක් කියාදීලා උඹට ජීවත් වෙන හැටි කියා දෙන්න. උඹ ඒක තේරුම් ගත්තේ බාගෙට. උඹ කොහොමද දන්නෙ උඹෙි ජීවිතේට අළුතෙන් එකතුවුනු කෙනා උඹට මොනා කරාවිද කියලා. කොහොම හරි කමක් නෑ. අනාගතය තාම ඉපදිලා නැති නිසා පේන කියවන්න බෑ. හැබැයි මං උඹට කියාදීපු හැම පුංචි හෝ පාඩමක්ම ජීවිතේට එකතු කරගෙන ඒවගෙන් ඉගෙන ගෙන තව තව දේවල් අළුත් කෙනාගෙනුත් ඉගෙන ගෙන දවසින් දවස ජීවිතේට මුහුණ දීපං. හැබැයි එකක් ඉන්තේරුවෙන්ම කියන්න පුලුවන්. උ⁣ඹ මල්වෙඩි දාලා රතිඤ්ඤා පත්තු කරලා, උත්සව තියලා ජීවිතේට එකතුකර ගත්තු අළුත් කෙනා, මම වගේ උඹව කවදාවත් ආරක්ෂා කරන එකක් නෑ. උඹව බලාගන්න එකක් නෑ...එයා මට වඩා බැරෑරුම් විදියට උඹට සලකාවි. සමහරවිට උඹ අමාරුවක වැටුනොත් උඹ දිහා නොබලාම යන්නට යාවි. උඹව නොසලකා හරීවි. ඒ වෙලාවට මාව මතක් කරපන්. මං කියාදීපු දේවල් මතක් කර ගනින්. ඒ තුලින් උඹ එයාට එකතු වෙන්න බලපං. ඒක තමා ම⁣ට තියෙන එකම සතුට. උඹ කොහේ හිටියත් මොනවා කලත් තමන්ගෙ ළඟ ඉන්න කෙනා රැකගෙන උඹත් රැකෙමින් ජීවිතේට මුහුණ දීපං. උඹට හරි ගියොත් මාව අමතක කරපන්. වැරදුනොත් මාත් එක්ක ගත කරපු කාලය සිහිපත් කරපං. උඹට කවදාවත් වරදින එකක් නෑ. පරිස්සමින් හිටපං. හැමෝම මම වගේ නෙමෙි. මාත් එක්ක දාපු සෙල්ලම් කවදාවත් එයත් එක්ක දාන්න එපා. උඹ විනාශවෙිවි.  එයාත් එක්ක හැසිරෙන විදියට, එයාට සලකන විදියට එයා උඹටත් සලකන්න පටන් ගනීවි. ඒත් හිතන්න එපා මට පුලුවන් විදියට උඹට හැමදේම දුන්නු මාව ඈත් කලාට එයා උඹට මම වගේ සලකයි කියලා. ඒ නිසා සිහි කල්පනාවෙන් ජීවත් වෙයන්. මට තාම උඹ ගැන දුකයි.උඹට ටිකක් තදින් සැලකුවට උඹ මට වෛර කරනවා ඇති. මා ගැන  ආදරෙන් ලියවුන හැම තැනම මාව කපල දාල උඹ එයා ගැන ලියාවි. ඒත් කවදාවත් මා ගැන වැරදියට හිතන්න එපා. තරහ වෙන්නත් එපා.  මං ඒ හැමදේම කලේ යහපත් චෙිතනාවකින්.  එක අවවාදයක් දෙන්නම් අවසන් වතාවට. කවදාවත් මාත් එක්ක දාපු සෙල්ලම් එයත් එක්ක දාන්න යන්න එපා. එයාට ටිකක් දරුණු හිතක් තියෙන්නෙ කියලා හැමෝම කියනවා. උඹ මාව ටික ටික ඈත් කරද්දි මං ඒ ගැන හොඳට හොයලා බැලුවා. ඒක ඇත්ත කාරණාවක්. සමහර විට එයාට හිතක් පපුවක් නැතුවාම වාගෙයි. ඒ නිසා කෝකටත් පරිස්සමින්. තෙරුවන් සරණයි. පරිස්සමින් හිටපං රත්තරං.


මීට 2021...

2 comments:

  1. අන්තිම වෙනකම් බැලුවේ නැත්නම් හිතෙන්නේ අද කාලේ මල් සිංදුවක් කතාවට හරවලා කියලා..:-)

    ReplyDelete
  2. මේකේ ජේද වෙන් කරලා දාන්න සැරයන්. කියවන්න අමාරුයි මෙහෙම තියෙද්දී.

    කෝප්‍රල් ප්‍රේමජයන්ත.

    ReplyDelete