Wednesday, January 25, 2023

රාළහාමිගෙ ඔරලෝසුව


 ඉස්සර නැගෙනහිර ක්‍රියාන්විත රාජකාරි කරද්දි හමුදාවෙ සහයට පොලිසියත් හිටියා. ඒ කියන්නෙ හැම කඳවුරකම පොලිසියෙ දෙන්නෙක් ගානෙ. මටනං ඒ කාලෙ ඉඳන්ම පොලිසියෙ ඈයො පෙන්නන්නම බෑ. ඒකට හේතුව මම අදටවත් දන්නෑ, හැබැයි පෙන්නන්න බෑ. මට හිතෙන්නෙ ඔය පොලිස්සියෙ සමහර ඈයො අපිත් එක්ක රාජකාරි කරද්දි වෙච්චි සමහර සිදුවීම් හිංද වෙන්න ඇති. හැබැයි ඒකට දැං. මයෙ අප්පේ දැං කියලත් මහ වෙනසක් නෑ, දැං ඊටත් වඩා පෙන්නන්න බෑ. ඒ කාලෙ හිටපු, නම්බරේට ඉස්සරහිං ඉංගිරිස් "ආර්" අකුර තියෙන රාළහාමිලානං ටිකක් විතර හොඳයි. ඒ ගොඩෙි, ගොඩක් ආමි එකේ කෝස් කරපු අය හිටිය. ඒ ෆයරින් කෝස් ෆයිටින් කෝස් අර කෝස් මෙි කෝස් වගේ ඒවා.පොරලා හොඳයි කියන්නෙ, අපේ සිතුම් පැතුම් ටිකක් විතර උන්දැලා දන්නවා. ඒ නිසා.

 රෙගියුලර් රාළහාමිල හිටියෙ ඔය ආර් කියන කට්ටියටත් සද්දෙ දාගෙන. ඒ හිංදමද මංද ආර් කට්ටිය පොලිසියෙ රෙගියුලර් කට්ටියටත් වඩා එකමුතු වෙලා හිටියෙ අපිට. එක දවසක් වාලච්චෙිනෙ ආලංකුලම මාර්ග බාධකේ හිටියා ඔය කියන ජාතියෙ රෙගියුලර් පොලිස් රාළහාමි කෙනෙක්. ඒ මං ටැම්පරියක් අදින්න කෝප්‍රල් හපුගොඩව නිවාඩු යවන්න තාවකාලිකව රේඩියෝ රෑම් එකේ වැඩ බාර අරගෙන හිටපු දවස්.  මෙි ⁣සිද්දිය වෙද්දි  මම හිටියෙ නාවල්අඩි රේඩියෝ රූම් එකේ රාජකාරි.

 හවස තුනට විතර ඒ රාළහාමි අපේ සෙට් එකකින් මෙින් රේඩියෝ රූම් එකට කතා කරල කිව්ව පොරගෙ අත් ඔරලෝසුව නැතිවෙලා තියෙනව කියල. ඒක ගෝල්ඩ් වොච් එකක්ලු. (එක මං දන්නෙ පස්සෙ) පොර කඳවුරට කතා කලා.

*හෙලෝ සෙවන් ටූ බ්‍රාවෝ සිග්නල් ඔිවර්
*සෙවන් ටූ බ්‍රාවෝකේ
*රොජර් මෙතන මගේ ඔරලෝසුව නැතිවෙලා තියෙනවා ඔිවර්
*මොන ඔරලෝසුවක්ද ඔිවර්
*මගේ අතේ බඳින ඔරලෝසුව ඔිවර්
*දැන් මොකක්ද ඔබ කියන්නෙ ඔිවර්
*ඒක මෙතන නැතිවෙලා තියෙනව ඔිවර්
*ඉතිං නැතිවෙලා, තියෙනවනං ගැටළුවක් නෑනෙ ඔිවර්. 
*නෑ,නෑ නැතිවෙලා තියෙනව ඔිවර්
*ඉතිං නැතිවෙලා තියෙනවනං ගැටළුවක් නෑනෙ. නැතිවුනානංනෙ ගැටලුව ඔිවර්..
එයා නැතිවෙලා තියෙනව කියන එකට මම "නැතිවෙලා" කියන වචනෙ ලඟට කොමාවක් දාලම තමා රිප්ලයි කලේ. පොර බැරිම තැන
*ඒක නැතිවෙලා ඔිවර් කිව්වා.
ඊට පස්සෙ මං ඇහුව...
*ඔබට ඔික පරිස්සම් කරගන්න බැරුවද රට පරිස්සං කරන්න ආවෙ?? කියල. ඔහොම සංවාදෙ විනාඩි දෙක තුන හතරක් ඇදිල ගියාම මම අපේ කෙනෙක් සෙට් එකට අරගෙන විස්තරේ ඇහුව. පොර කිව්වෙ පැයකට විතර කලින් ඒක ගැලෙව්වලු, පස්සෙ බැඳගන්න හොයද්දි නෑලු කියල.
මම ඒක අපේ රේඩියෝ රූම් එකේ අනෙක් කෝප්‍රල්ට කිව්වට පස්සෙ එයානං කිව්වෙ "තිබ්බ තැනක ඇති, උඹ නාඩ ඉඳිං" කියනව වාගෙ එකක්.
ඒ කියමනත් එක්ක පස්සෙ මටත් හිතුනා නිකං ඉන්න ඒ රාළහාමිගෙන් චූට්ටක් විතර ආතල් එකක් ගත්තත් "හෙන ගහනවෑ" වාගෙ එකක්.
මම පැය භාගෙකට විතර පස්සෙ ආතල් ගන්න අයිඩියා එක ඔළුවට ආව ගමන්  පොරව සෙට් එකට අරගෙන

*ඔබෙි ඔරලෝසුව හම්බුනාද ඔිවර්
*තාම නෑ, තාම හොයනව කිව්ව.
මාත් ඉතිං වැඩ්ඩ වගේ පොර ඒ කතා කරද්දි ඉන්න තැනත් අහගෙන
*ඔබ සෙට් එකත් අරගෙන පොඩ්ඩක් ඔබෙි වමට යන්න .ගිහින් ඔිකේ කරන්න ඔිවර්,
විනාඩියකට විතර පස්සෙ
*හරි ආවා ඔිව..ර්
*දැන් ඔබ කොයි පැත්තටද හැරිල ඉන්නෙ ඔිවර්'  මම ප්‍රශ්ණයක් ඇහුවා.
*කඳවුර පැත්තට ඔිවර්..
*කඳවුර පැත්තට නෙමෙි, ඔබ කැලේ පැත්තට හැරෙන්න ඔිවර්
*හරි හැරුනා ඔිවර් .
*දැන් ඉදිරියට පියවර දහයක් යන්න ඔිවර් (ඒ මම.)
*හරි ආව ඔිවර්. පොර මං කියන කියන එක කරලා මට ඔිකේ කරනවා. පොරට සතුටුබර හැඟීමකුත් ටිකක් විතර තියෙන්න ඇති. මොකද මං අපේ කව්රු හරි අල්ලගෙන ඔරලෝසුව තියෙන තැන දැනගෙන තමා මෙි කියන්නෙ කියල පොරට හැඟෙන්න ඇති. ඇත්තම කියනවනං මට පොරගෙ නැතිවෙච්චි ඔරලෝසුව තියෙන තැන නිකන් පේනව පේනව වාගෙ දැනුනා. ඊලඟට මම කොහොම හරි පොරව මට ඔින තැනට ගෙනත්...
*දැන් ඔබ මදක් ඉදිරියට නැමෙන්න.එතන ඇති වොච් එක ඔිව...ර්.
තත්පර කිහිපයකට පස්සෙ පොර ආයෙත්..
*කෝ නෑනෙ ඔිවර්..
*නැතිවෙන්න බෑ, තියෙන්න ඔින, හොඳට බලන්න ඔිවර්..
පොර ආයෙත් තත්පර කිහිපයකට පස්සෙ 
*ඔබ කියන තැන නෑ ඔිවර්  
පොර දැං මට ඔිනම තැනට ඇවිත් තියෙන්නෙ.
ඊට පස්සෙ මම .
*සෙවන් ටූ බ්‍රාවෝ .එහෙනං ඔබෙි දකුණු අත දිග හරින්න ඔවර්..
*හරි දිගෑරියා  ඔිවර්  
*දැන් අත ටිකක් වැලමිටෙන් නවල ඉඟටිය හරියට ගෙනත් ඉඟටියෙන් ඔබෙි වම් පැත්තට අඟල් හයක් විතර ගේද්දි පොට්ටනියක් වගේ එකක් අහුවෙයි. ඒක ටිකක් තදින් මිරිකල බලන්න, ඔරලෝසුව තිබ්බ තැන මතක් වෙයි  ඔිවර්... 
කිව්ව විතරයි පොරට මළ පැන්නා. හෑන්ඩ් සෙට් එක ප්‍රෙෂ් කරගෙනම කුණුහරුපෙකුත් කියල ඔිෆ් ලයින් ගියා. ඊට පස්සෙනම් පොර නැතිවෙලා තියෙනව කිව්ව වොච් එකක් තියා නැතිවෙච්චි මළකඳක් ගැනවත් ඇතුලටනම් කීවෙ නෑ. හැබැයි පොරටම ඒ ඔරලෝසුව හම්බුවෙලා තිබුනා, පොරගෙ බූට් එකක් ඇතුලෙම තිබිල. ආමි අපි පැය විසි හතරම ඔතන ෆුල් යුනිෆෝම් හිටියත්  රාළහාමි ඉන්නෙ හවස් වෙද්දි බූට් දෙක ගලවල සෙරෙප්පු දෙක දාගෙන රිලැක්ස් එකේ. කොහොම හරි ඒක බූට් එක ඇතුලට වැටිල. හවස කෑම්ප් එකට එන්න ලෑස්තිවෙලා බූට් දෙක දාන්න හදනකොට තමා බඩු හම්බෙලා තියෙන්නෙ. 
ඔය අයිඩියා එක මගේ ඔළුවෙ දකුණු පස හිරිවට්ටාගෙන ආවෙ ඔිවගෙ එකක් ඊට කලින් මට වෙලා තිබ්බ නිසා.. ඒ අනුසාරෙන් තමා මම ඔය ආතල් එක ගත්තෙ.
එතකොටත් මම නාවල්අඩි කඳවුරේ මයි හිටියෙ.පුක් කිචි  සුභසිංහ එක්තරා දවසක් ගෙදරට කෝල් එකක් අරන් "හෙලූව්ව්" කියද්දිම  මම පස්සා පැත්තට අනින්න ගිහින්, කිචිය හැම සයිලයක් ගානෙම දුවල, "තිය හු%@$ති පෝං එක" කියල හෑන් සෙට් එක ජනෙල් පඩියෙ ගහල කඩපු කතාවක් කිව්වනෙ. ආං ඒක කඩල මම හෙන කට්ටක් කාල ආයෙ හෑන්ඩ් සෙට් එකකුත් ගෙනත් දීල මාසයක් විතර ගියාම තමා මෙික වුනේ.

සාමාන්‍යයෙන් අපි රෑ හතට විතර කෑම කාල රොක් ගැහෙන්නෙ කැන්ටිම ගාව. එතන තමානෙ අපේ පාරිලිමෙින්තුව පවත්තන්නෙ. (ඒ කතා කලින් කියල තියේ). 

ඒ මම නිවාඩුවක් ඉවරවෙලා කෑම්ප් එකට ආපු දවසෙම රෑ.  එදා උදේ මං ඇඳුම් බෑග් එක හදාගෙන අල්මාරිය ලොක් කරලා යතුර තිබ්බ තැන වයිෆ්ට හොයාගන්න බැරුව, "අනේ අයියෙ ආරච්චි ඔතනට ආව ගමන් කෝල් එකක් දෙන්න කියන්න කියල, කැන්ටිමෙි එයාගෙ ජයවර්ධන අයියව (මගෙ බැචා) කීප වරක්ම දැනුම්වත් කරල තිබුනා..ජයා ගෙන් මටත් පණිවිඩෙි හම්බුනා. දන්නවනෙ ඉතිං නිවාඩුවක් ඉවරවෙලා කෑම්ප් එකට එනව කියන්නෙ,  ඒ වෙලාවට ඔළුව පුල් කචල් වෙලානෙ තියෙන්නෙ. ඇයි දෙයියනේ ආයෙ කවදා කියල නිවාඩුවක් යන්නද?,ආපහු නිවාඩුවක් එන්න ලැබෙයිද? කියලවත් දන්නැති කාලයක්නෙ තිබුනෙ.
මාත් ඉතිං බෑග් එක හදල යතුර කොහෙන් හරි තියල ඇති, තිබ්බ තැන මටත් මතක නෑ. අල්මාරිය හැමතිස්සෙම ලොක් කරන්නෙ අපේ ලොක්ක ඒ දවස්වල පොඩීනෙ. ඔික ලොක් නොකළොත් අල්මාරියෙ නිකන් ලොක් එක කරකවල දොරවල් ඇරල ඔික ඇතුලෙ තියෙන හැම සබ්බසකලමනාවම බිමට ඇදල දානව. ඊට පස්සෙ වැඩ ගොඩයි. ඒක හංද තමා හැම තිස්සෙම ලොක් කරලම තියන්නෙ.

එදා රෑ කාල බීල පොල් ඉරට්ටකින් ඇවරි දෙකත් හාර හාර රාම වාතෙ ඇර ඇර මාත් කැන්ටිම ලඟට ආවෙ ගෙදරට කෝල් එකක් ගන්න. ඒවෙද්දිත් එතනට කෝල් ගන්න ඇවිත් හිටපු ජුන්නල ටිකකටත් සද්දයක් දාල, හදිස්සියක් කියල ගෙදරට කෝල් එකක් ගත්තා. මාත් විස්තරේ අහගෙන,...

*හෙලූ උයා දැන් කොතනද ඉන්නෙ?
*මං සාලෙ ඉන්නෙ 
*එහෙනං දැං අපේ කාමරේ අල්මාරිය ගාවට යන්නකො
*හරි 
*දැං ඔයා මොකද්ද ඇඳන් ඉන්නෙ අනේ?? මං නිකමට වගේ ඇහුව.
*ඔයා ගිය පාර අරන් දීපු කළු සායයි ඔයාගෙ නිල්පාට ටීෂර්ට් එකයි අනේ වයිෆ් කිව්වා 
ඊළඟට මම...
*හරි හරි හුරතල් වෙන්ඩ එපා...මං නිකං ඇහුවෙ.එහෙනං දැං ඔයා අල්මාරියෙ කන්නාඩිය තියෙන දොර ගාවට යන්නකො.
*හරි.
*ගියාද?
*ඔව්.
*එහෙනං දැං ඔහොම්මම බිත්තිය පැත්තට හැරෙනවකො.
*හරි හැරුනා.
*හැරුනද? එහෙනං ඔයා ඔහොම්මම අල්මාරියෙ යට නැවිල බලන විදියට ඉන්නකො.
*අනේ මෙි..බොරු කරන්ඩෙපා හලෝ..අල්මාරියෙ යට යතුර තියන්නෑනෙ...
*හරි හරි තෞසෙ නැමෙනවකො..මමනෙ දන්නෙ යතුර තියෙන තැන.හොඳට නැමෙනවකො ටිකක්
*හරි හරි 
*නැමුනද?
*ඔව්..
*එහෙනං දැං ඇඳන් ඉන්න සාය පිටිපස්සෙන් උස්සල අල්මාරියෙ කණ්නඩිය දිහා බලපංකො. යතුර තියෙන තැන විතරක් නෙමෙි යතුර දාන තැනත්..පෙ.....නෙයි කියල කියන්න හම්බුනේ නෑ මගේ ආදරණීය යාලුවනේ...ඊළඟට මගේ සවනත වැකුනෙ "හුක්" සද්දෙකුත් එක්ක අවීචිමහ නරකාදි දුෂ්ඨ වචන පේලියක් . මම ඒව පිට කාටත් ඇහෙන්න කලින් "සුටුස්" ගාල පෝන් රිසීවරේ පෝන් එකෙන්ම තියල කට්කරන ගමන් කැන්ටිමෙි ජයා දිහා බැලුවෙ මුකුත් වුනේ නෑ කියන්ඩ වාගෙ. ඒත් මට නොතේරෙන්න වටපිටෙි හිටපු පවිටු දනන්  මගේ කතාව අහං ඉඳල කියල තේරුනේ..අනෙක් උං "හික්කි,හික්කි,හිකි හිකි" ගාල හිනාවෙද්දි හා ජයා මගෙන්  පැනයක් විමසුව විටදි..
*අහගත්තද මකයා ..... හොඳ වැඩෙි තොට...
අනේ මංදප්පා... ඒ දවස්වලත් මටමමයි තමා වුනේ..

රුවින් පමුදිත යද්දෙහිආරච්චි.
2023.01.25


*

4 comments:

  1. රංග තේනුවරJanuary 26, 2023 at 7:40 AM

    ඉතාම රසවත් කතාවක් කොස්තාපල්.

    ReplyDelete
  2. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    ReplyDelete
  3. ආපහු දිගටම ලියමු ආරච්චි!

    ReplyDelete
  4. බුකියෙ පේන්න නැත්තෙ මොකද කියල බැලුවෙ... දැං ඉතිං මුල හිටංම කියවන්න වෙනව මගෑරුන එව්ව හොයාගන්න..

    ReplyDelete