Sunday, April 17, 2022

දිවිය ලෝක ගමන

 ඔිම් ශ්‍රී ගණපතියේ නම හ:

ඔිම් ශ්‍රී ඝණපතියේ නම හ:

ඔිම් ඔිම් ශ්‍රී ගණපතියේ නම හ:


ගියවර දේව සබාවට ගියාට පස්සෙ ඊයෙ රෑත් දේව සබාවට යෑමට අවස්ථාවක් ලැබුනා. ටික දිනක ඉඳන් ඒ පැත්තෙ විසිට් එකක් දාන්න කොච්චර උවමනාවක් තිබුනත් ඒකට අවස්ථාවක් ලැබුනෙ ඊයෙ රෑ. පැය විසිහතරක් පේවී ඉඳලා ඉඳලා සුපුරුදු පරිදි දරණෙ ගහගෙන ඉඳගත්තා. භාවනාවට හිත යොමුකලාට පස්සෙ හිත ඉක්මනින් එකඟ කර ගත්තා. නැත්තං හඳ මෝරං එන කාලෙට හැදෙන ගාය අපුන්දැටත් හැදිලා ගැටයක් ගැහුවොත් එහෙම වැඩෙි චකබ්ලාස් වෙනවා. 


මං දේව සබාවට යද්දි එහෙ හෙන හැටහුටාමාරක් විතර කන් සම්මන්ත්‍රනයක්. ඒකෙ මූලාසනාරූඪ හිටියේ සක්‍ර දේවෙින්ද්‍රයා. ඒත් මං එකවරම සබාවට ගියේ නෑ. මගට වෙලා බිත්තියට කනක් හේත්තු කරලා  එතන ඇතුලෙ කතාවෙන දේට ටිකක් ඇහුම්කං දුන්නා. එතන මාතෘකාව වෙලා තිබුනෙ මෙි දවස්වල අපේ රටෙි ගොඩක් අය කතාවෙන උගන්ඩා ප්‍රශ්ණයක්. මට හීන් දාඩිය දැම්මා. මං ලංකාවෙං ආව නරයෙක් කියලා ඔය කොයි දෙයියත් දන්නවා. බැරිවෙලාවත් ඔය උගන්ඩා පස්නෙ ගැන මගෙන් ඇහුවොත් එහෙම රෙදිත් ගැලවිලා හෙන ගිනි විජ්ඩුම්බරයක් වෙනවා. ඒත් මං බියෙන් තැති ගත්තෙ නෑ. හිතට වීරිය අරගෙන හිටියා. ඒ අස්සෙ එක දෙයියෙක් තව දෙයියෙක්ගෙන් අහනවා...

*ඇත්තටම දෙයියනේ ඔය ප්ලෙන් එකේ තිබුනෙ ඩොලර් වෙන්න බෑද?

අනික් දෙයියා;

*අනේ මංද දෙයියනේ.. මං හිතන්නෑ අප්පච්චි එහෙම දෙයක් කරන්න ඇති කියලා. 

මයෙ අප්පේ.. මං මෙච්චර කල් හිතං හිටියෙ ලංකාවෙන්ම මං විතරයි මෙහෙම දිවිය ලෝකෙ ඇවිත් තියෙන්නෙ කියලා. බැලින්නං අප්පච්චි  මටත් කලින්ම මෙහෙ ඇවිත් තියෙනවනෙ යකෝ. නැහ්නං විශ්වය පුරා විහිදී ගිය අප්පච්චි රාවෙි... ඒ විදියටම දිවිය ලෝකෙටත් මුන්දැගෙ රාවෙ ඇවිත්ද?? කියල මට හිතුනා..මං එහෙම හිත හිත ඉද්දි වට පිට බැලුව එක දෙයියෙක් මං බිත්ති කණුවකට මුවාවෙලා කතාවලට කන්දීගෙන ඉන්නවා දැකලා මට ඉස්සරහට කතාකලා. මාත් වීරයා වගේ ඉස්සරහට ගියා. මා දෙස කට කොනකින් නෝන්ඩි හිනාවක් දමාගෙන බැලූ සක්‍ර දෙයියො...මාව පච කරලාම දමන්නෙමැයි සිතා..

*එම්බා නරය, තා කිමද දේව සබාවෙි වෝල් එකට කන්දීගෙන සිටියේ..ඉදිරියට නාවෙි මංද??

මට ඇත්තටම දුක හිතුනා. මොකද මං දිවිය ලෝකෙ ආවත් මීට කලින් ඔහොම හැංගිලා හිටපු එකෙක් නෙමෙි..ඒත් දැං..

මගේ නිහඬතාවය නොරිස්සූ සක්කර තෙමෙි...

*අඩෙි පවසව නරය..කිම්ද කාරණ..

* රෙද්දක් ඇඳන් දිවිය ලෝකෙටවත් එන්න පුලුවන් දේවල්ද දෙයියනේ දැන් දැන් දම් දීපයේ සිද්ද වෙන්නෙ?? මං බිම බලාගනිමින් පැවසුවා..

*එක තමා අද දේව සබාවෙත් ටොපික් එක වුනේ.. තා දන්නේ මොනවද ඒ ගැන??

*මොනහ්??

*අර ප්ලේන් කතාව..

*අහ්!! ඉතින් ඔබ වහන්සෙලා හිතන්නෙ මොනව කියලද??

*ඩොලර්??

*ඉතිං දෙයියනේ ඒ රට අතීතයේ සිංහල රටක්නෙ. උගන්ඩාව කියන්නෙත් සිංහල නමක්නෙ.. ඉතිං ඔය ඩොලර් ටොන් එකසිය දෙකක් වගේ ටිකක් එහෙ යැව්ව කියල හෙන ගහනවද දෙයියනේ...අපේම මිනිස්සුමනෙ..

*ඈහ්??? අඩෙි නරය.. තා කෙසේද එසේ පවසන්නේ??

* මෙහෙමනෙ දෙයියනේ...හරි සරළයි.. කියල මාත් කතාව පැහැදිලි කරල දුන්නා..

උගන්ඩාව කියන්නෙ උක් + කන්ඩ+ ආව  උකන්ඩාව කියන එක. .මං එහෙම කියනකොට දෙවියන්ගෙ මූන ටිකක් අඥ්ඥකොරොස් වෙන්න පටන් ගත්තා...මං ඇහුවා;

*ඇයි දෙයියනේ..

*අඩෙි එහෙම කුණු හරපයක් වගේ එකකුත් තියෙනව නේද?

*ඔව්.. ඒකනෙ උක්කන්ඩ ආවා නොකියා බාවිතයේ පහසුව තකා උගන්ඩාව කියන්නෙ... මං වැඩි දුරටත් කාරණේ පැහැදිලි කලා. 

*තොපගේ දම් දීපයෙහි අච්චර පෝලිම් මොකෝ?? 

*ඒකනං ඉතිං එහෙම තමා. තෙල්,ගෑස්,බෙිත්,කොන්ඩම් පෝලිම් නම් ඉතිං තියෙනවා..

*මොකහ්?? කොන්ඩම් පෝලිම්??

*ඔි.. රට බංකොලොත් කරලා, ඒ මදිවට යන්න කිව්වම යන්නෙත් නැතුව උඩ බලාගෙන ඉද්දි රටෙන් මිනිස්සු යන්න ගියා. එහෙම යන්න බැරි මිනිස්සු දරුවොන්ට අනාගතයක් නැති හිංද දරුවො හදන එකෙන් වලකින්න ඔින හංද තමා කොන්ඩම් පෝලිම් වල ඉන්නෙ..

ඊට පස්සෙ සක්‍ර දෙයියො ටිකක් විතර කල්පනාවකට වැටුනේ, මගේ ඒ දැනුම ගැන පුදුම වෙනවද?, නැහ්නං මාව කිච කරන්න බැරිවුන එක ගැන හිතනවද කියල මට හිතාගන්න බැරිවුනා..

කල්පනා ලෝකයෙන් මිදුනු සක්‍ර තෙමෙි...සෙකන්ඩ් වුනු බවක් නොහඟවා..

*හරි එහෙනං කියාපම් බලන්ඩ... ගෝඨාබය කියන්නෙ මොකද්ද කියලා....

මාත් කාලේ තාලෙටම උත්තර දුන්නා..

*මෙහෙමනෙ දෙයියනේ... Gotabaya කිව්වම got a big.. කියන්නත් පුලුවන්. නමුත් මෙතන ගෝඨාබය කියන්නෙ ඔික නෙමෙි. . ගොට්+අ+ බය =. .බයවුනා..බය අරගත්තා..බයෙන් තැතිගත්තා..වගෙ දෙයක්. ඉතිං මෙි දවස්වල යන්න වෙයිදෝ, ගත්තුවා දෙන්න වෙයිදෝ හිරේ යන්න වෙයිදෝ කිය කිය පරාන බයකින් ඔය මනුස්සයා ඉන්නෙ..ඒකයි.. ගොට් අ බය ගෝටාබය කියන්නෙ. සමහරුන්ට ගෝටා බයයි. සමහරුන් ගෝටාට බයයි. තව සමහරුන්ට ගෝටා බය දැනිල තියෙනව. ආන්නේකයි...

මගේ ඒ පැහැදිලි කිරීමත් එක්ක දෙවියන්ගේ මූනට පොඩි මදහසක් නැගුනා.. ඒත් ගේම අතාරින පාටක් නෑ..

*එතකොට මහින්ද කියන්නෙ??

*ඒක මෙහෙමයි දෙයියනේ... මහින්ද කියන්නෙ මං හින්දා කියන එක. මුංදැ කවදාහරි බැරිවෙලාවත් රජ වුනොත්  අර දම් දීපයට මෙච්චර හරියක් කෙලවෙනව කියල උන්දැගේ අප්පච්චි කලින් ඉඳන්ම දැනන් ඉඳලා තියෙනවා..ඉතිං ඒ බර සම්පූර්ණයෙන්ම මෙයාට නොදමා "මං හින්දා තමා, අච්චර හරියක් වෙන්නෙ" කියල හිතල ඒ සාපෙන් ටිකක් තමන්ටත් ලැබෙිවා කියල පුතාව සැහැල්ලු කරන්න ඔින හිංද  "මං හින්දා" කියල නම දාල තියෙන්නෙ. ඒක හරිනේ..දැං ඔය පේස් බුක්වලත් ඔිසෙට යන්නෙ ඔය වගේ දේවල් ..

මං එහෙම කිව්වම දෙව්යන්ගේ අතේ තිබුනු කොක්ටෙිල් වීදුරුව "ස්ලාං" ගාලා පුලුන් වළාකුලක් උඩට වැටී කෑලි කෑලි බිඳී ගියා..

මට ඒකෙන් හැඟුනෙ දෙවියන්ට ටිකක් විතර තරහ ගිය බවක්. 

*එම්බා නරය, තොපගේ දම් දීපයේ තිබුනු යුද්දෙ දිනෙව්වෙ ඒ මනුස්සය...තොපට රටක් ඉතුරු වෙලා තියෙන්නෙ ඒ උත්තම පුද්ගලා නිසා..යසයි තොපගේ කළගුණ සැලකීම.

මට කට කොනට සිනහවක් නැඟිණි. දෙයියො දන්න මගුල. උන්දැ යුද්දෙ දිනෙව්වෙ නෑ.රට මංකොල්ල කන්න ඔින නිසා තිබ්බ බාදකයක් අයින්කලා විතරයි. හැබැයි මං හිතුව බැසිල්, චමල් ගැනත් අහයි කියලා. ඒත් ඇහුවෙ නෑ. ඇහුවනං අරින්නෙත් නෑ. මං හිතන්නෙ දෙව්යොත් පොහොට්ටුවට බරයිද කොහෙද..ඒකයි ඒ..

*හරි එහෙනං, දම් දීපය කියන තොපගේ රටෙි අරගලයක් යනවානෙ. ඒකට සහාය දෙන්න හෙට කලුතරින් පා ගමනකුත් එනවානෙ. ඒක සංවිදානය කරන්නෙත් අර කෙට්ටු සහෝදරයෙක්නෙ. ටිංකර් විල්ද..ටිංවිල්ද කෞද  කියලා.  

*ඔව්.. ටිල්වින් සිල්වා..

*අන්නහරි... එතකොට ටින්විල් කියන්නෙ.. 

*ටිල්වින් කියන්නෙ Till win කියන එක. සටනේ තමා. ඒත් දිනන් නැතුවම මැරිල යනව..හැබැයි "දිනන තුරු" සටනේ. ඒකයි ටිල්වින් කියන්නෙ. 

මං එහෙම පැහැදිලි කරාම දෙවියන්ට මළ පැන්නා. කට කොන් දෙකෙන් යොදුන් දෙක දෙක දිග දළ දෙකක් එලියට පැන්නා. ඇස් රතු පාට වුනා. මහා වියරු හිනාවක් දැම්මා.... කවදාවත් සක්‍ර දෙවියන්ට එහෙම වෙලා නෑ. ඒ හිංද මාත් ටිකක් බයවුනා. ඒ වියරු සිනාවත් එක්ක දෙවියන් මගේ දිහාට හොඳටම හැරිලා..

*එම්බා නරය, එසේනම් තගේ මහ එකා රට වෙනුවෙන් කොරපු එක දෙයක් පවසව!... පවසව! ඉතින්...

*මාත් මළ පැන්න විදියක් අඟවලා දෙවියන්ගෙ දිහාවට කෙලින්ම හැරිලා...දකුණු අතේ ඇඟලි හතරක් නමාගෙන මැදගිල්ල විතරක් දික්කරල උස්සලා දෙවියන්ට පෙන්නන ගමන්..

*මගේ තාත්තා කොරපු එක දෙයක් තමා අද ඔබ වහන්සෙගෙ ඉස්සරහ මෙි කථා කරන්නෙ.. කිව්වා විතරයි... සක්‍ර දෙවියොයි, කට ඇරගෙන සංවාදය අහගෙන හිටපු දේව මංඩලෙයි එකපාරටම "හුචස්" ගාල අතුරුදහං වුනා. මහා දුම් වළාවක් විතරයි එතන ඉතුරුවුනේ. 

ඇයි යකෝ.. තාත්තා එදා ඒ දේ නොකලං අද මං නෑනෙ දෙයියනේ.. කියල බය නැතුව මුලු දිවිය ලෝකෙටම ඇහෙන්න  කෑ ගහල කිව්වා. පස්සෙ මාත් හිමින් සැරේ දම් දීපය බලා පසු බැස්සා..


රුවින් පමුදිත යද්දෙහිආරච්චි

2022.04.16

No comments:

Post a Comment