Saturday, December 19, 2020

දේව සභාවෙි විනාඩියක්

 ඔිම් ශ්‍රී ඝණපතියේ නම හ: 

ඔිම් ශ්‍රී ඝණපතියේ නම හ: 

මෙික දේව මන්තරයක්. ඝණපති,අයියනායක, ඝණ දෙවි, ආදී විවිධ නම් වලින් අමතන අපි කව්රුත් ආදරය කරන සහ විශ්වාස කරණ දෙවි කෙනෙක් තමා ඝණපති කියන්නෙ. හස්තියෙකුගේ පෙනුමෙන් භාගයක්ද,ඉතිරිය මනුෂ්‍ය ශරීරයකින්ද සම්පූර්ණ පෙනුමක් ඇති මෙි දෙවියන් නුවණ සඳහා අධිපති විධිහටයි බුද්ධාගමෙි අපිත් හින්දු භක්තිකයනුත් සලකන්නෙ. මට ඔය මන්තරේ අහම්බෙන් හම්බවුනේ. මටත් හිතුනා ඒ මන්තරය ජප කරමින් භාවනාවක් කලොත් මොකක් හරි විශේෂත්වයක් ඇති වෙයි කියලා. ඒ ආශාවෙන් මාත් ඊයෙ හවස බුදුන්ට මල් පහන් පූජා කරලා පන්සිල් එහෙම අරං බුදු ගුණ සිහිකරලා වැඳලා කාමරේ පැත්තක එරමිණියා ගොතාගෙන ඉඳගත්තා. මෙික කරන්න මට පහසුවුනේ අපේ කාලි මෑණියන්ගෙ වැඩිමල් දුව නොහොත් අපේ එක්කෙනා ඊයෙ එයාලගෙ අම්මගෙ සුවදුක් බලන්න එහෙ ගියපු නිසා. නැත්තං භාවනා කරනව තියා එක තැනක විනාඩි පහක් ඉන්න දෙන්නෑනෙ. 


මාත් උපරිම භක්තියෙන් එරමිණියා ගොතාගෙන කය සෘජුව තබාගෙන අත් දෙක දිගහැර දෙපා මතින් තියාගෙන ප්‍රඥා ඉරියව්වෙන් අතේ ඇඟිලි සකසාගෙන ඇස් දෙක පියාගත්තා. මුලු ලෝකයමත්, ඇහෙන ශබ්දත්, නිමක් නැතිව ගලා එන සිතුවිලිත්  මොහොතකට අමතක කරල භාවනාවටම හිත යොමුකලා. අරමුණ ඉහත මන්ත්‍රය දහස්වරක් ජප කිරීම. 


මට දහස් වරක් සම්පූර්ණ කරන්න හම්බවුනේ නෑ, අටසීය පනිනකොට හිත දැහැන් ගතවුනා. කයට පුදුමාකාර සැහැල්ලුවක් දැනෙන්න ගත්තා. ඇත්තටම මට හිතුනේ මං ආකාශයේ පාවෙවී පාවෙවී යනවා වගෙ හැඟීමක්. මන්ත්‍රය ජප කරනවා කියල හැඟීමක්වත් ඇතිවුනේ නෑ. ඒත් මං හොඳ සිහියෙන් ඉතිරි ගානත් සම්පූර්ණ කරනවා කියල අධිශ්ඨානයෙන් වීර්යය අත නොහැර කරගෙන යන්න පටන් ගත්තා. මට තව සීයක් මෙි මන්ත්‍රය ජප කරන්න ලැබුනේ නෑ, සක්‍ර දෙවියන් දිස් වෙන්න පටන්ගත්තා. එයා මාත් එක්ක කතාකලා. 

*එම්බා නරය, තා කුමක් අරභයා භාවනා කරන්නේදැයි පවසව?

*අහෝ.. සක්‍ර දේවේන්ද්‍රයාණන්ට නමස්කාර වෙිවා... දෙවියනි මට දිවිය ලෝකෙ යන්න ඔින. 

*තට දිවිය ලෝකෙ යන්න අවශ්‍යනම් හොඳට කුසල් වඩව. පින් කරව. බුදුන් වදාල මාර්ගයේ ගමන් කරව. එවිට තට හැකියි දිවිය ලෝකෙ යන්න.

*⁣එසේය දේවේනද්‍රයාණනි, එහෙත් මට අදම යන්න ඔින. අඩුම ගානෙ ගිහින් එන්නවත්.

*තගේ ඒ තරමට කුසල් වැඩී නැහැ. ඒත් තා සමාධිගතවී සිටීම නිසා එක් අවස්ථාවක් දිය හැකියි. එසේනම් මාගේ රථයට නගුව. තා සමාධියෙන් බිඳුන හොත් ක්ෂණිකව මහ පොලවට පහත් වන්නේය. හෙයින් සමාධිය කඩ නොකර ගනුව. තේරුනාද?

*එහෙමයි දෙවියනි. 

මමත් මාතලී දිව්‍ය පුත්‍රයා විසින් පෙන්වන ලද රථයේ ලෑල්ලක් පමණක් ගැසූ අසුනක වාඩි ගතිමි. එහි පැත්තක ඇණ කිහිපයක් උඩට ඉල්පී තිබුනු නිසා පරිස්සමින් වාඩිවී,

*මාතලී දිව්‍ය පුත්‍රයාණන්ට නමස්කාර වෙිවා. එහෙත් මට ඇණ ගැසූ අසුනක් පැනවීමට කරුණු කිම්දැයි  දැනගැනීමට කැමැත්තෙමි.

*තා සීලංකන් වැසියෙක් නිසා. කට පියාගෙන හිඳුව. 

*මං ශ්‍රීලංකාවෙ තමයි.ඒක තාම බුද්ධ රාජ්‍යයක්. තාමත් බුදුන් වදාහල ධර්මය අපේ රටෙි පවතිනවා මාතලී දිව්‍ය පුත්‍රයාණනි, ඒ මදිවට හවස පහේ ඉඳන් හා උදේ පහේ ඉඳන් පංසල්වල ස්පීකර් වලින් පිරිත් පවා හඬ නගා මිනිස්සුන්ට ඇහෙන්න සලස්වනවා දිව්‍ය පුත්‍රයාණනි. 

*තගේ රටෙි ඉස්පීකර් වලට පමණයි සිල් තියෙන්නේ. ඒත් කිසිම නරයෙක් සිල් රකින්නෑ. 

*එහෙම විතරක් නෙමෙි දිව්‍ය පුත්‍රයාණනි. අපි හැම බෞද්ධයෙක්ම තමන්ගෙ හැම වාහනේකම බුදු සරණයි කියල ගහලත් තියෙනවා. තව තව ලක්ෂ ගණනින් අරිහතුන් වහන්සේලා පහලවෙිවා කියලත් ගහල තියෙනවා. වාහනේ ඉස්සරහ හරි ලස්සනට එක එක පාට බල්බ් වලින් පත්තු වෙන බුදු පිළිම පවා තියා තියෙන්නෙ. අඩුම ලොරි වල පවා...

*ලොරිවල පවා? හහ්: හහ්: හා:  

ලොරිවල පවා කියල හයියෙන් හිනාවුනේ ඇයි දන්නෑ. මා අතින් වැරදි යමක්වත් කියවුනාදැයි කියමින් මා මොහොතක් කල්පනා කලෙමි. එවිටම මාතලී දිව්‍ය පුත්‍රයා,

*ලොරිවල ඉස්සරහ බුදු සරණයි කියල ගහල තිබුනට පිටි පස්සෙ ඉන්නෙ හොර හරක් නේදැ? යි විමසීමෙන් මා වික්ෂිප්ත වුනෙමි. එවිටම මගේ මතකය ඇදීගියේ රත්නපුරේ හොරෙන් හරක් පැටවූ සහ එයට දේසපාලඥයෙකුත් සම්බන්ධයි කියමින් ප්‍රධාන පුවත්පතක පලවී තිබුනු හෙඩ් ලයිමය. අහෝ.. පැවසු දෙයක් ආපසු ගත හැක්කේනම් මා මුලින්ම එම ප්‍රකාශය ඉල්ලා අස්කර ගන්නෙමි.

*මොකද තා කල්පනාවෙි නිමග්නව? තව තියෙනවා..කියන්නදැයි කියා විමසීමෙන් මා පත්වුනේ මහත් අසීරුතාවයකට. මං දිව්‍ය පුත්‍රයාගේ මුහුන බලා නැවත ඉවත බලාගතිමි. 

*අඩෙි බලව! තගේ මහා පුන්‍ය භූමියේ ඉස්සරහ බුදු පිළිමයක් තැබූ වාහනේක රියැදුරෙකුගේ හැසිරීම.බලව! බලව!

මට නෝන්ඩියකට මෙන් එසේ කියනවාත් එක්කම  ඉස්සරහ අහසේ ඊඒපී පිචර් හෝල් එකක තිරයක මෙන් සරවුන්ඩ් ශබ්දයෙන් දිස්වුනු චිත්‍රපටිය දෙස එක්වරම නෙත් හෙලීමි. 

එහි වූයේ ත්‍රීවීල් එකක් හා ඇල්ටෝ කාරයක රියැදුරන් දෙදෙනෙකු අතර ඇතිවූ දෙබසකි. සිදුවීම ත්‍රීවිලරය දකුණට හැරවීමෙිදී පිටිපස්සෙන් ආ ඇල්ටොවක් ත්‍රී වීල් එකේ වැදීමයි.

*කොහෙද යකෝ තෝ ඇස් කටෙි දාගෙනද එලවන්නෙ. පේන්නැද්ද මං දකුණට හරවන්ඩ ආවෙ කියල?

*බොරුවට කෑ ගහන්ඩෙපෝයි. තෞසෙ දකුණට හරෝනවා කියල තේරෙන්න මට දිවියඥානෙ තියනවද? හරෝනවනං සිග්නල් දාන්ඩෙපාද? උගුඩුවෙක් වගේ ඇවිදින් මෙතන තව කෑ ගහන්ඩත් එනවා...

*ඓසෙ මෙි බලනවා.මං වයිට් ලයින් එක අයිනෙන් ආවෙ හරවන්ඩ තමා. ඒක නොතේරෙන්න කෞත්තෞසෙට ලෛසන් දුන්නෙ. මහ එකාද?? ඔිව කියාදුන්නැද්ද කෞරුවත්? අපොයි මගේ ත්‍රීවිල් එක.. දැං හදල දෙනවා මෙික?

*තෞසෙගෙ වැරැද්ද. සිග්නල් දාල තිබ්බනං මං දකුණෙන් දාන්නෑනෙයෝයි.

*යමං පොලීසි. උං කියයි කෞද හරි කෞද වැරදි කියල.

*යමං මාත්තෝන දේකටොට්ටුයි.

හම්මට යකෝ. ජාතකේම ඉවරනෙ. මං ඒ අස්සෙ බැලුවෙ වාහන දෙකේම ඉස්සරහ බුදු පිළිම තියෙනවද කියල. අප්පට සිරි දෙකේම තියෙනවා. නැත්තං බොරුවක් හරි කියල ශේප් වෙන්න තිබුනා ඉඳකින්. ඒ මදිවට ත්‍රීවිල් එකේ ඉස්සරහ වමෙන් අඩ කවාකාරව "තෙරුවන් සරණයි" කියල ගහල යටින් 

"චූටි දූ උපුලි" කියලත් ගහල. කාර් එකෙත් ඉස්සරහ වින්ඩ්ස්ක්‍රීන් එකේ කලුපාට ස්ටිකරේ සුදු අකුරෙන් ඉංග්‍රීසියෙන් "ඈම් බුඩිස්ට්. ඈම් ප්‍රෞඩ් ටු සේ දැට්" කියලත් ගහල. යකෝ මුං දෙන්න මෙි වෙලාවෙම ඔික ඇන ගත්තනෙ සික්. කරුමෙ. මට අහුනානං මකනවා මුන් දෙන්නවම.සැක්

*දැං මොකද කියන්නෙ. ඔිකද උඹලගෙ බෞද්ධකම? බලනු, තාම අවසන් නෑ. (සක්‍ර දෙවියනුත් මා දෙස ඇස් කොනෙන් බලාගෙන නෝන්ඩි සිනහවක් මුවගට නංවාගෙන කම්මුලේ අතකුත් තියාගෙන සිටි අයුරු දුටුවෙමි) 

ඊලඟට පේන්න ගත්තේ ඒ කිට්ටුව හිටපු ට්‍රැෆික්ල දෙන්නෙක් මෙි ගැටලුව විසඳන ආකාරය. එක්කෙනෙක් ත්‍රීවීල් කාරයා බැලන්ස් කරන අතර,අනෙකා කාර් කාරයාව බැලන්ස් කරන්න හෙන ගේමක් දෙනවා. දෙන්නම කියන්නෙ නිවැරදියි කියලා. කොහොම හරි කාර් කාරයා, බැලන්ස් කරපු නිළධාරියාගේ අතේ මොනවා හරි මිටි මොලෝනවා පේනවත් එක්කම. ත්‍රීවීල් එක දෙසට හැරී, 

*කෝ තෞසෙගෙ සිග්නල් වැඩ නැද්ද?

සිගනල් දාලද හැරෙව්වෙ ඈ. ඇත්ත කියපම්??

*ඒකනං ටිකක් අමතකවුනා සර්. ඒ වු...න්..නා..

කිියල සම්පූර්ණ කරන්න හම්බුන්නෑ, නිළධාරියා 

*ඒකනෙ ඓසෙ කියන්නෙ තෞසෙගෙ වැරැද්ද තියාගෙන කාටවත් දොස් කියන්න එපා. බලනවා වැදගත් මහත්තයෙක් වැදගත් ගමනක් යන්නෙ. වැරැද්ද පිළිගන්නවා. ත්‍රීවිල් එක ගන්නවා අයිනට.

පාරෙන් අයිනට වාහන දෙකම ගත් පසු

එක් නිළධාරියෙක් ත්‍රීවිල් එක පරික්ෂා කලා. 

*බලනවායිසෙ.මෙිකෙ සිග්නල් වැඩ නෑ. ඒ මදිවට බ්‍රෙිකුත් මදි. මොනාද මෙි ඉස්සරහ ගහල තියෙන රෙද්දවල්,ගලෝනවා ගලෝනවා. මෙිව නීතියෙන් තහනම්. කල්පනාවෙන් යනවා අයිසෙ යනකොට. එනවා මෙතන අපිටම වද දෙන්ඩ.

*ස්..ස්..සර්..

*සස් සස් ගාන්ඩෙපා, මෙිව ලිව්වොත් විසිපන්දාහට වැඩී. මෙික උසාවි කේස් එකක්. 

*අනේ.. සර්.. මං අහිංසකයෙක්.. ලයිට් හදාගන්ඩ හිටියෙ වෙලාවක් එනකං. 

*ඒකනෙ කියන්නෙ. මොකද කියන්නෙ ගොඩින් බෙිරගන්නවද?උසාවි යනවද?

මදක් කල්පනා කර

*ගොඩින් බෙිරගමු සර්.

*ඒක මං දන්නෑ, අර මහත්තයත් එක්ක කතා කරගන්නවා. (ඒත් එක්කම, ඒ තිරයේ වම්පැත්ත යටින් තුලාවක් එල්ලාගත් ඇස් දෙක කලු රෙදි පටියකින් වසාගත් කාන්තාවක් ලේන්සුවක් අතැතිව හොටු හූරන ආකාරයක් පෙනෙන්න ගත්තා. ඒක විස්තර කරන මාතලී දිව්‍ය පුත්‍රයා;)

*අඩා නරය බලව, අර දෙවඟනට ඉස්පාසුවක් නැතිව හච්චිං යනහැටි. ඒ මදිවට දැන් අවුරුදු ගානක ඉඳලා සුව නොවන හෙම්බිරිස්සාවක් පවතිනවා. ඒ තොපේ රටෙි මෙි දේවල් හිංදමයි. සක්‍ර දේවෙන්ද්‍රයාණන් මතක ඇති කාලෙකින් පඬුපුලේ වාඩිවුනෙත් නෑ. දැං අපි ඒක සීතලට ගිනි තපින්න අරන් තියෙන්නෙ.  අනුකම්පාවක් නැද්ද ඈ ගැන?

එවිට මා අහක බලාගෙන.

*එහෙම තමා, ⁣දිව්‍ය පුත්‍රයාණනි. නැතිනං අපේවුං එක්ක බෑනෙ. 

*එහෙමද? ඉතිරිය බලනවද?

*ඔින නෑ, ඊලඟට කාර් කාරයට අරුන්දෑ කීයක් හරි දීලා ශේප් වෙන එකේ මොනා බලන්නද? පුලුවන්නම් ඒ කොයි පළාතද කියල පෙන්නන්න පුලුවන්ද? මටත් ඔිනවුනේ ඇක්සිඩන්ට් එකකින් පටන්ගත්තු කේස් එක සිග්නල් ලයිට් එකකින් අවසන් කරපු පොලිසිය කොහෙ එකක්ද කියල බලාගන්න. 

*පුලුවන්. 

ඒත් එක්කම මට පෙනෙන්න ගත්තේ නිට්ටඹුව තිලකවර්ධන ⁣එක ඉදිරියේ තියන තුංමං හන්දිය. ඒක මට පෙනුනෙම ස්වර්ණවාහිනියේ  යටින් යන ඇඩ් තීරුව වගේ. ඒකෙ ඇඩ් එකකුත් යනවා, රතන හිමිට නැවත මංත්‍රීකම කියලා. ඒක දැකපු ගමන් දිව්‍ය පුත්‍රයා තව මොනාහරි අහන්න කලින් මං තදින් ඇස් දෙක පියා ගත්තා.

*එසේනම් කට පියාගෙන ඔය බංකුවෙි ඉඳුව.තවත් කතා නොකර. ඔිකත් තට සුව පහසු වැඩී. 

ඉන් පස්සෙ අපි අතර ඇතිවුනේ මහත් නිහැඬියාවක්. 

අපි එසේ ගමන් කලේ දිව්‍ය සභාව වෙත. 

එදා දේව සබාවට බෝම්බ ගහල වගේ. සමහරු හතර වටෙි පාවෙනවා. තව සමහරු ඉඳගෙන පොත් කියෝනවා. තව සමහරක් දෙවියන් ගීත කියනවා. තව ඈයො නටනවා.

ඒ අස්සෙ මං වට පිට බැලුවෙ දේව සභාවෙ මං අඳුරන එක මුහුනක් හරි තියෙනවද කියල බලන්න. ම්ම්හු.. එක ඩෑල්ලෙකක්වත් නෑ. කියන්නෙනං මහ ලොකුවට "අපේ අහවලා දැං දිය්ය ලෝකෙ ඉන්නෙ" "අනේ අපේ මෙයානං අනිවාරෙං දිය්ය ලෝකෙ තමා" කිය කිය.

එතකොට අපේ රටෙි මැරෙන ඈයො දිව්‍යලෝකෙ ඇත්තෙම නැද්ද කියන ගැටලුව ඊලඟට මතුවුනා. මාතලී දෙවියන්ගෙන් ඒ ගැන අහන්නත් බෑ.ඇහුවොත් වෙන මොනා හරිනෙ කියන්නෙ. හොඳට වට පිට බල බල ඉද්දි පොටෝවකින් දැකල පුරුදු එක මුහුනක් ඈතින් එනව පෙනුනා. ඒත් ලඟටම එනකං හරියටම කව්ද කියල හොයාගන්න බැරිවුනා. එයත් ටවල් බාගෙකින් මුහුන ආවරණය කරගෙන හිටියෙ. මං ලඟටම ඇවිත් මුනෙ ඉතුරු ටික පෙන්නුවම ඒ කව්ද කියල ටක්කෙටම මං අඳුරගත්තා.

*හම්මට කන්නංගර සර්. සීඩබ්ඩබ් කන්නංගර සර්... මට සතුට වැඩිකමට එතුමා ගාවට ගිහින් දණ ගහල වඳින්න හිතුනා. ඒත් මට වඳින්න දුන්නෑ. එතුමා කිව්වෙ,

*වඳින්න එපා. මට මෙහෙන් චුත වෙන්න කාලෙ හරි කියල. 

*ඒ ඇයි? මං ඇහුවා.

*තොපිට නිදහසේ අධ්‍යාපනේ හදාරන්න හදල දුන්නු පිනෙන් මං දිවිය ලෝකෙ ආවා. ඒත් තොපි ඒවැං ඉගෙන ගෙන කොරන හරිය දැකල මට මෙහෙන් යන්න වෙලා තියෙන්නෙ කියල මහත් දුකසේ කිව්වා.

*ඒක හරි සර්. ඔබ තුමා කොහේටද යන්නෙ.?

*කොහේ ගියත් තොපේ ලංකාවට ආයෙ එන්නෑ... යනව ඇමරිකාවට හරි. කොරෝනා හරි හැදෙයිනෙ 

*අපි ගැන අනුකම්පාවෙන් ආයෙ ලංකා භූමියට වැඩල, අපිට ආයෙ හරි අද්‍යාපනයක් හදාරන්ඩ හදල දෙන්න දෙවියනි. අනුකම්පා කරත්වා...!! කියල මං ආයෙ ලංකාවෙ උපදින්න එතුමාට ආරාධනය කලා.

*බෑ. මං ආවට වැඩක් නෑ. ටියුෂන් ගුරාලා ඔය යස අගේට කොරගෙන යන්නෙ. තෝත් ඉගෙන ගත්තෙ නෑනෙ. ඒකනෙ මෙි එක එක රෙද්දවල් කොටල පේස්බුක් දාන්නෙ. බලපිය ඔිකටත් පේස්බුක් එකේන් රට හදන ඈයො තොට කියන දේවල්.. කියල එතුමා එක පාරටම අන්තරස්දාන වුනා. ඇත්ත තමා කියල මටත් හිතුනා.

 ඒත් එක්කම ඝන යමක් මගේ කකුලෙ වදිනවා වදිනවා වගෙ දැනිල මගේ දැහැන බිඳුනා. හම්මට සිරි වයිප් ලමයවත් වඩාගෙන

*නැගිටහං මනුස්සයෝ.ඔය මදෑ නිදි කිරුවා. කඩෙිට ගිහින් ⁣ලමයට සෙරිලැක් එකක් අරන් එනවකො. සීනි කිලෝවකුත් අරන් එනවා මතක ඇතුව ඈ...

මං හුන් තැනින් නැගිටලා ආයෙත් පාරක් වයිප්ට කඩෙි ගියා. ඒ දිවිය ලෝකෙදි දැක්ක ඉතුරු හරිය පස්සෙ කියනවා කියල හිතාගෙන.



රුවින් පමුදිත යද්දෙහිආරච්චි

2020.12.19








No comments:

Post a Comment