Sunday, June 28, 2020

කල්ලඩි බෙිබදු අංකල්

මෙික වෙන්නෙ කල්ලඩි කඳවුරේදී. 2005 අවුරුද්දෙ. මෙි කඳවුරේ රාජකාරි ටිකක් අමාරුයි. එක පා මුර සංචාරයක්ම දවසකට කිලෝමීටර් දොලහක් යනව.ඒ ඇවිදල ඇවිදල පස්න ගොඩගැහිල තිබුන කාලයක්. දනිස් ජොයින්ට් වල  වල පොට ගිහින්, තුනටියෙ ඇණ කැඩිල පපුවෙ ඇණ බුරුල්වෙලා, මොලේ කරප්පං හැදිල, මතකය අලංපාත්තු වෙලා තිබුනෙ.

මෙි කඳවුරේ අපි විශේෂ රාජකාරියක් කරනව. ඒ තමා දුම්රියට ආරක්ෂාව සැපයීම. එල්ටීටීඊ එකෙන් මඩකලපුව පොලොන්නරුව කෝච්චිය බ්ලාස්ට් කරල ඊලඟට සාමකාලෙ නැවත පටන්ගත්තම අපිට මඩකලපුව ඉඳල වැලිකන්ද දක්වා දුම්රියට ආරක්ෂාව සපයන්න පැවරිල තිබුනා. මෙි 2005.04.15 දින වෙච්චිදේ.

 අපි කල්ලඩි ඉඳල ස්ටේෂන් එකට එන්නෙ පයින්. හවස පහට මඩකලපුවෙන් පිටත්වෙන දුම්රියට වැලිකන්ද දක්වාත් පාන්දර තුනට වැලිකන්දට එන දුම්රිය අපි නැවත මඩකලපුව දක්වාත් අරන් එනව. ඒක මඩකලපුවට ආවම අපේ රාජකාරිය ඉවරයි. දවල්ට වෙන ටීම් එකක්.ඒක කරන්නෙ 4 ගැමුණු හේවා බළඇනියෙන්. අපි යද්දි රෑ කෑමත් අරන් යන්නෙ. මෙදත් අපි කෑම වතුර හෙම අරගෙන තුනහමාරට විතර ස්ටේෂන් එකට යන්න පිටත් වුනා. මෙි යද්දි ලස්සන සිංදු කියන නලලේ තිලක තියන කිරිල්ලියො එහෙම සයිකල් පැදගෙන පැදගෙන පේලියට එනව. අවුරුදුනෙ. අපිටනං මොන අවුරුදුද. ඒකත් අවුරුදු විසි දෙකටම තවත් එක දවසක් විතරයි වෙලා තිබුනෙ.

අපිත් ඉතින් කිරිල්ලියො දිහා ඇස්පිය නොහෙලා බල බල හිනාවෙවී සැලියුට් දම දමා ආව. එයාලත් හරී හොඳයි.ටික දෙනෙක් තමා හෙන ගණන්.

ඉතින් අපි හතරයි කාල විතර වෙද්දි ස්ටේෂන් එකට ආවා. ඒ එද්දි සිංහල ක්‍රමෙිට ඇඳගත්තු අවුරුදු හැට හැත්තෑවක් විතර පෙනුම තියෙන වයසක පුද්ගලයෙක් කනපැලෙන්න ගහල බිම වැටිල දොයි.
ඒක ඉස්සරහම ගියපු අපේ සැරයන් හේරත් දැකල කතාකරාම ඉංග්ලිස් ටෝකක් දීල කොර වෙන්න. සැරයනුත් දන්න ඉංග්‍රීසියෙන් කියල මෙතන ඉන්න එපා ගෙදර යන්න,නැත්තං පොලිසියට බාර දෙනව කියල. පොර "හා,පුලුහන් දෙයක් කරන්න" කියල. සැරයන් හේරත් කුකුල් කේන්ති කාරයෙක්. ඒත් මුකුත් කියල නෑ පෙර වාසනාවට. මට කැඳවීමක් ඉදිරියෙන්.
*ඒ.ආරා..බලපං මෙි මනුස්සය කව්ද කියල.උඹ ඉංගිරිස් දන්නවනෙ.
*අපොයි ඔව් සාජන්. මට ලියන්න කතාකරන්න කියවන්න විතරයි බැරි. අනික්ව ඔක්කොම හොඳට පුලුවන්.
*හා එහෙනං බලහන්කො කතා කරල.

ඉඳකින් මට එතන යන කෝච්චියකට බෙල්ල තියන්න උනා. කෝකටත් මෙහෙ ඉන්නෙ දෙමල හිංද මං දෙමලෙන් පටන් ගත්තා.
*හේයි මිස්ටර් කියල. මූ බීල බීල තව කඩපු නැති හැනපියර්  බෝතලේකුත් අයිනක හේත්තු කරල  තමා බුදි. ඒ මදිවට දොඩෝනව. බෙිබද්දෙක්නෙ කියල  හිතුනත් මනුස්සයෙක් හංද කතා කලා.
මං පොරට දෙමලෙන් කතා කරනකොට පොර මටත් ඉංගිරි⁣සියෙන් ටෝක් කලා. මාත් ඇරියෙ නෑ. සොල්දාදුවො කියල සෙකන් වෙන්න පුලුවන්ද පෙන්ස්.

*චෙක් සේප්ටි සිලෙක්ටර් ඔිපන්ද ටූ පූච් රිමූද මැගසින් පිලින් හියර් මිස්ටර්??
*වාට් අයිසේ..ස්පීකින්
*ස්පීකින් නෝ. ස්කීපින් ඇන් සයිඩ් ජම්ප් බිගින් ඉන්ද එකතැන ජම්පින්. ඒමින් බීතින් පයරින් පලෝ ත්රූ ඩවුන් ඔන්ද ප්ලැට් පෝං මිස්ටර්.
*වාට්..වාට්..
*මැගසින් පිලින් සයිට් සෙටින් ලෝඩින් ඉන්ද රේල් ස්ටෙිෂන්,වට්ද ඩවුන් පක් යූ??
අනේ මංද පොරට තේරෙන්නැද්ද දන්නෑ ඉංගිරිස්. මහලොකුවට කයියනං.
*අයිසේ මිස්ටර් අයි කාන්ට් අන්ඩස්ටැන් යුව පකින් ඉංග්ලිස්.
*ඔිකේ ඔිකේ. යු ස්පිකින් ඉංග්ලිස් ඇන් දිස් ප්ලැට් පෝම් ආ යුවර් මදර්. ඩවුන් ඉන්ද හැපි නිවු ඉය ද හැපි බර්ඩ් ඩෙි?? යූ නෝ අයි ගොයින් විත් යූ ඇන් කල්ලඩි පාලං ඔන්ද ඩවුන්ද සී... ආ.. ඩෝන් සෙල්ලං විත් මී..

මට ⁣ඉංගිරිසියෙන් ටෝක් කරපු පොරව මාත් කොහොම හරි කඩ්ඩෙන්ම කොර කෙරුව.
ආව මෙතන ලොක්ක සෙල්ලං දාන්ඩ.පස්සෙ මිනිහ කියනව
*මහත්තයො මෙි අහන්ඩලාකො. මට අවුරුදු හැට තුනක් වෙනව මෙි එන නොවැම්බරේට. මට බාසා එකොලහක් කතා කරන්න පුලුවන්. ඒත් අද තමා ඔහේ කතා කරපු ඉංගිරිස් ඇහුවෙ.?
*ආ ඒක වෙන්නැති මිස්ටර්. මොකද මං  කතා කරපු ඉංගිරිසි මාත් ඇහුවෙ අදම තමා. මොකද මෙි දපනෙ දාලා.

මං ඇහුව තමන් දෙමලද ලංසිද නැත්තං සිංහලද කියල. දෙමල කිව්වා. මාත් ඇහුව තමුන් දෙමලෙක් වෙලා තවත් දෙමලෙක් එක්ක පර ඉංගිරිසියක් කතා කරන්නෙ මොකද්ද තමුසෙගෙ තියෙන මහන්තත්තකම කියල. ඒකට පොරට කට උත්තර නැතිවෙලා ඉඳගත්තා. ඉඳගෙන බිත්තියට හේත්තු වෙලා කතා කරන්න පටන් ගත්තා.
*නී තමුලා?
*ආමාම්.
අන්න පටන් ගත්තා පොර මාත් එක්ක කයිය.
පොරට අවුරුදු හැට තුනයිලු කියල පටන්ගත්තෙ. ඊලඟට ඇදල ගත්තෙ හෙන දේශපාලනේ.ඒක ලප් තැනම ලොප් කලේ..
*යා යා..මිස්ටර් අයි ලයික් ටු පොලිටිකල් ඇන් මල්ටි කලර් දැටීස් ස්කයි ඔන්ද හෝල් ඇන් නව් නව් කමින් ට්‍රෙින් ඔන්ද බෙඩ්. පීස් ස්ටෑන් ඇන් ගෝටු යුවර් හවුස් ඇන් වම්බටු කරවල පකින් පිෂ් කරි යූ ඊටින් මහින්ද රාජපක්ෂ පසිඩන් ඇන් ඉලෙක්ෂන්.  මාත් මහින්ද මහත්තය ගැන ඒ ඉංගිරිස් වලින් කියපු දේට පොරට දේසපාලනෙත් එපාවෙන්න ඇති. පව්.

පොර කියපු විස්තර අනුව පොර බැඳල නෑ.  ගෙවල් එහෙම තට්ටු දෙකට සුපිරියට හදලලු.කාර් එකකුත් තියෙනවලු. මාත් ඇහුව බැදලත් නැත්තං කාට දෙන්නද ගෙවල් කාර් හදල කියල.
පොර කියනව බැන්දෙ නැත්තෙ හැමදාම බීල බීල ආතල් එකේ ඉන්න ඔින නිසා කියල.   ඒක තමාලු පොර මෙි කරන්නෙ. මටත් කට උත්තර නෑනෙ.

මං නෝන්ඩියකුත් දැම්ම ඉතින්..
බොනව කියල හිඟන්නෙක් වගේ හැසිරිල වැඩක් තියේද හලෝ කියල.
ඒත් පොර කව්ද කියල තාම කිව්වෙ නෑ.මං ඇහුව පාරක්.ඒක කපල දාල තමා පොර මා එක්ක කතාකලේ. මං කිව්ව මං නුවරඑලියෙ කියල.
මගෙ විස්තර අහනව අහනව ඉවරයක් නෑ..අප්පේ ඉතින් ආරච්චිටනෙ පදිරි උනේ. මං අපේ තාත්තා වත්තක සුපිරින්ටන් කෙනෙක් කරල අම්ම විදුහල්පති කෙනෙක් කරල අයියා වාලච්චෙින පොලිසියෙ ඔිඅයිසීත් කරල මං කැප්ටන් කෙනෙක් කරගන නංගි කැනඩාත් යැව්වා.
*අයිසේ තවුසෙ කැප්ටන් නං තරු තියෙන්ඩෙපැයි. අතේ එක පටියයිනෙ තියෙන්නෙ.
*ආ..ඒ අංකල් මං චූටි වැරැද්දක් කරල මාට්ටු වෙලා ඒකටනෙ ඔය  එක පටියක් දුන්නෙ. ලොකු සර් තරු තුන ඉල්ල ගත්ත තාවකාලික එතකං පවුනෙ කියල. හෙට අනිද්දට තරු හතරක්ම හම්බෙයි.
*හෑබෑට. තමුසෙ ඒනං තරු තුනට හරියන්න වැරදි තුනක් කරල පටි තුනක්ම ඉල්ල ගන්නෙපැයි අයිසෙ.
*ඒක හරි. දැං දෙවෙනි වැරැද්ද වෙන්නනෙ යන්නෙ අංකල්.
*ඒ කොහොමද??
*පහට කෝච්චිය එන්න කලින් අංකල් මෙතනින් ගියේ නැත්තං මගෙන් ගුටි කනවනෙ. එතකොට වැරදි දෙකයි.පටි දෙකයි. ඒත් නොගියොත් වෙඩි තියනවනෙ. එතකොට අත පුරෝලම පටි ලැබෙයි.
*වාට්ටයිසේ. තමුසෙ මට වෙඩිත් තියනවද??
* දන්නැ ඉතින්. මෙිකෙන් රෝසමලක් පිට⁣වුනොත් පිපෙයි. පතුරමක් ගියොත් රිදෙයි. මාත් තුවක්කව අල්ලල පෙන්නල කිව්වා.
මූ හිටගත්තා බිත්තියත් අල්ලගෙන. ඇස් දෙකත් විසාල වෙලා කටත් බාගෙට ඇරිල.

එහෙම හිටගෙන  පොර කව්ද කියල මට කියන්න පටන් ගත්තා. ඉස්සෙල්ලම අයිඩෙන්ටිය දුන්නා. ඒකෙ පොටෝ එකත් එක්ක "ජාතික රූපවාහිනී සංස්ථාව" කියල ලියල තිබුනා. බැලින්නං යකෝ පොර ඒකේ භාෂා පරිවර්තකයෙක්නෙ. අපිට වැඩිය සිංහල පුලුවන්.බාෂා එකොලහක් කතාකරනවලු පොර. මාත් එක්ක ඒ චූටි වෙලාවට පට්ට පිට්වුනා. මාත් එක්ක හිටපු කට්ටිය මාව එතන තනියම දාල යන්න ගියා.  මං පස්සෙ ඇයි ගියෙ කියල ඇහුවම කිව්වෙ මං කියන ඒවට උන්ට හිනාගියොත් මගෙ ආත්ම ගවුරවෙි කෙලෙසෙන හිංදලු. ඇයි දෙයියනේ නයා අතටත් දීල බඩත් ගාවල ඇවිද්දෝලත් ඉගිල්ලෝනව. හතරවරං කෙලින කොට කාටද අහං ඉන්න පුලුවන්.
පොර මට කිව්ව ලොකු උදව්වක් කරන්න කියල. මොකද්ද ඇහුවම කාර් එකක් පෙන්නල පුලුවන්නං කව්රුහරි හොයා දෙන්නලු ගෙදර යන්න කාර් එක එලවං යන්න.පට්ට වංඩියක් ඈ.හිතන්නවත් බෑ.
මං තනතුරක් බැලුවෙ නෑ..ආත්මෙම නෝන්ඩිකලා පොරගෙ. වයසින් වැඩිවුනත් මටත් වඩා බාලයිනෙ කිව්වා.පොරට ලැජ්ජම වෙන්ඩ කිව්වා. ඊට පස්සෙ තමා කෙනෙක් හොයල දෙන්න කිව්වෙ ගෙදර යන්න.
මං කිව්ව ඉතින් මිස්ටර් ජාතික රෑපවාහිනියම වගේමනෙ ඔයත්.මෙලෝ රහක් නෑනෙ.කොටින්ම ජිල්බෝල හොද්දක්නෙ. ඔිකෙ ඔක්කොම ඔහොමද? කියල ඇහුවම පොර බැරි බැරි ගාතෙ අඩි දෙකතුනක් තියල ඉස්සරහට ගියා.. ආයෙ "දිහ්-ඩොග්" ගාල බිම.
මාත් ඉතින් පවුනෙ කියල සැරයන්ට කතා කරල ත්‍රීවිල් එකක් ගෙන්නල දීල ගෙදර යැව්වා මොනා උනත් ප්‍රානියෙක්නෙ කියල.
හැබැයි මට බෙිරෙන්න බැරිවුනා පොරගෙන්. අතන බිත්තිය අයිනෙ තිබ්බ හැනපියර් එක ගනින්ම කියල හෙන පොරේ. මං එපාම කිව්වා පෙන්ස්. ඔිව මහ කැත වැඩ. අනික පව්නෙ පොරට. රෑට බොන්න ගත්තු එකනෙ.

පස්සෙ පොරව ත්‍රීවිල් එකකටත් දාල පොර ගෙන්ම සල්ලිත් ඉල්ල ගන්න කියල  ගෙදරටත් යවල මං ආව.

පස්සෙ අපි රෑ කෝච්චියෙ යද්දි සාජන්ටත් උගුරක් දීල හැනපියර් එක හිස්කලා.

රුවින් පමුදිත යද්දෙහිආරච්චි
2020.06.28

3 comments:

  1. අර ඉංග්‍රීසි ටිකයි, නයි ටිකයි මරු.

    ReplyDelete
  2. ආරා...මේ ඇත්තම කතාද...නැත්තම් උඹ මේවා ගොතලා කියනවද බං....නිකං වැඩිහිටි සුරංගනා කතා වගේ....

    ReplyDelete
  3. සිරාම කතා. ඒකනෙ නම්ගම් පවා දාන්නෙ. අනික මෙහෙමයි. සිදුවීම පොඩියි. ලියන විදියෙන් සහ ඇතුලත් කරන වචන වලින් තමා මල පුප්පන්නෙ. නැත්තං නිකන් පොහොට්ටු විතරයි.
    මං ඔික මෙහෙම කිව්වොත්,
    අංකල් කෙනෙක් බීල හිටියා.එලෙව්වට ගියේ නෑ. වෙඩි තියන්න හදලා බය කරාට පස්සෙ ගියා. ඒකේ කිසිම ලල් එකක් නෑනෙ. කතානං සිරාම එව්වා. ලියන විදියෙන් ලස්සන කරනවා. එහෙමයි.

    ReplyDelete